Kundeomtaler

- Jeg synes man får lite igjen for pengene med megler

Øyvind valgte å gjøre jobben selv da leiligheten på Hamar skulle selges.

- Jeg har solgt gjennom megler tidligere, og synes man får lite igjen for pengene. Derfor ville jeg selge selv denne gangen, sier Øyvind.

- Jeg vurderte andre boligsalgstjenester også, men falt ned på Propr på grunn av BankID-løsningen.

Alle som ønsker å by på boliger som selges via Propr må identifisere seg med BankID, og også oppgi hvordan kjøpet skal finansieres.

Les også: Derfor brukte tidligere eiendomsmeglersjef Bjørn Andresen Propr

Leiligheten Øyvind solgte ligger i Hamar sentrum og forholdsvis ny, bygget sto ferdig i 2011.

- Det er en kurant bolig, derfor så jeg ingen grunn til at jeg ikke skulle klare å selge den selv.

- Du har solgt via megler før – hvordan opplevde du forskjellen i tidsbruk når det gjelder å bruke megler kontra å selge selv?

- Det var ikke store forskjellen. Det er alltids en jobb å gjøre når du skal selge bolig, også om du bruker megler.

- Ja, rydding og vasking må man jo uansett gjøre selv, det kommer ikke megleren og gjør for deg?

- Ha ha, nei.

- Gikk det greit å skrive boligannonsen?

- Ja, det var ikke noe problem.

- Og å holde visning, da?

- Det gikk også fint. Men flere ble litt overrasket da jeg sa at jeg solgte selv. Jeg brukte en del tid på å forklare folk på visningen hvordan det fungerte.

Øyvind tok bilder selv, og skaffet også takstmann og de nødvendige dokumentene på egenhånd. Gjennom Propr.no ordnet han Finn-annonse og bestilte oppgjør.

Les også: Slik tar du gode boligbilder selv

Han holdt tre fellesvisninger og én privatvisning. Det var personen som kom på privatvisning som endte med å kjøpe leiligheten.

- Jeg fikk først inn et bud 150 000 kroner under prisantydningen. Da ringte jeg budgiver og sa at jeg ikke ville selge under prisantydningen, og dermed gikk han opp til prisantydning.

- Når du en gang i framtiden skal selge bolig igjen – blir det megler eller ikke da?

- Jeg synes det fungerte veldig bra å bruke Propr, så jeg tenker at jeg vil bruke dere også neste gang, sier Øyvind.

Les også: - Takstmannen anbefalte å bruke Propr

Spørsmål om Propr?

Ring oss på 23 90 59 00 (9–16, ukedager), eller legg igjen ditt telefonnummer så ringer vi deg opp.

Propr.no

Aktuelt

Om oss

Kundeservice

Chat: 9–20 på hverdager, 12–20 på søndager

Send e-post: post@propr.no

Ring oss: 23 90 59 00 (9–16, ukedager)

:
Vi samarbeider med:Gjensidige logo