Kundeomtaler

William fra Gjerdrum solgte leiligheten selv: – Den største opplevelsen var hvor enkelt det er

Første gang William Kristian Arnesen skulle selge leilighet, brukte han Propr. Det ble en opplevelse han gjerne gjentar.

Leiligheten William solgte med Propr er den første boligen han har eid. Han leide den ut et år, og har bodd i leiligheten i to år, før det nå var på tide å selge den. Som for de fleste som skal selge bolig, ønsket også William å finne en økonomisk gunstig løsning på boligsalget.

– Jeg hadde en megler innom for å få verdivurdering, jeg tenkte jeg ville gi meglerne en sjanse og prate med dem først. Det ble fort klart at det ikke var noe for meg, spesielt da jeg så hvor mye penger de skulle ha for å selge leiligheten min.

Mye hjelp i Proprs nettsider

William hadde hørt om Propr, og fått med seg at tjenesten er et tilbud til folk som vil selge bolig selv uten megler. Han ville likevel gjøre litt grundigere research før han tok noen avgjørelse.

– Å besøke Propr.no ble en positiv opplevelse. Nettsidene er enkle å navigere, og Propr fremstår som en troverdig aktør som jeg raskt fikk lyst til å prøve ut. Jeg synes det er gøy å teste ut slike ting, og liker å ha kontroll på prosesser og gjøre ting selv, så jeg var ikke redd for å teste noe annet enn den tradisjonelle måten å selge bolig på. Da jeg også så at det var store summer å spare på å selge selv med Propr, hadde jeg ingen grunner til å la være.

Som Propr-kunde kan man velge hvilke tjenester man ønsker, og det er flere ulike pakker å velge mellom. Passer ingen av pakkene, kan man også plukke ut akkurat det man trenger. For William var valget enkelt.

– Det var enkelt å finne frem, finne informasjonen jeg trengte og å velge, jeg leste grundig gjennom de ulike alternativene, før jeg gikk for Full pakke. På den måten kunne jeg ha kontroll på prosessen selv, men slippe å bruke tid på innhenting av dokumenter, for eksempel. Jeg vet at jeg kunne ordnet det selv også, men opplevde det som trygt at Propr tok seg av den biten. Da var jeg sikker på at de riktige dokumentene var med.

Laget boligannonse under restaurantbesøk

Da det var tid for å lage boligannonsen, befant William seg på ferie. Det var ikke noe hinder for å få boligen ut på markedet.

– Å lage annonsen gikk veldig fint, det var så enkelt. Propr har lagt inn en funksjon med kunstig intelligens som kom med forslag til hvordan jeg kunne skrive om leiligheten. Jeg brukte noen av forslagene og tilpasset det til akkurat min leilighet. Det tok ikke lang tid å lage annonsen, jeg gjorde det på ferie mens jeg satt på en restaurant. Jeg hadde sett litt på andre boligannonser og visste sånn omtrent hvordan jeg ville ha teksten. Hvis man bare gidder å se litt, kan man fikse mye selv.

William har ikke hatt bruk for Proprs kundeservice mer enn en gang i løpet av prosessen.

– Jeg sendte vel én henvendelse, nå husker jeg ikke hva det var en gang, et eller annet i sluttprosessen som jeg var litt usikker på. Da fikk jeg raskt tilbakemelding, og svar på det jeg lurte på. Grunnen til at jeg ikke har kontaktet kundeservice mer er ganske enkelt at nettsiden er så oversiktlig og inneholder det aller meste av informasjon man trenger.

Positive tilbakemeldinger på visning

Da William skulle holde visning på leiligheten, var han litt spent på om noen ville være skeptiske til at han solgte selv. Det var en bekymring han kunne spart seg.

– Jeg var mest spent på hva folk som kom til å tenke om at jeg solgte selv, og trodde nok flere ville være skeptiske til det. Jeg fikk ikke et eneste spørsmål om Propr eller at jeg solgte selv. Det virker som mange kanskje trodde jeg var megler da de kom på visning. Da de spurte mot slutten, og jeg fortalte at jeg bodde i leiligheten, fikk jeg kun positive reaksjoner. Det skjønner jeg også godt, egentlig, hvis jeg skulle gått på visning selv, ville jeg syntes det var supert å møte den som bor der.

– Siden jeg bodde i leiligheten da jeg skulle ha visning, var det lett å tilpasse folk sine ønsker for visningstidspunkt. Det ble noen privatvisninger og en ordinær visning. I forkant så jeg for meg at folk ville være veldig pirkete og ha mange vanskelige spørsmål om leiligheten, men det var ikke noe slikt. Jeg liker leiligheten godt og er stolt av den, så det var en morsom opplevelse å stå på visning. Det er jo gøy å vise frem noe det er lett å skryte av.

Anbefaler Propr til alle slags boliger

William hadde forberedt seg på at han måtte gjøre en innsats selv i den digitale budrunden. Det viste seg å gå helt av seg selv.

– Systemet gjør budrunden veldig enkel å håndtere. Jeg gjorde egentlig ingenting selv, og var på jobb mens budrunden pågikk. Det tikket inn en melding hver gang det kom et bud, det var oversiktlig, ryddig, og veldig gøy. Jeg hadde tenkt å ringe interessentene mot slutten av budrunden uansett, for å forsikre meg om at de hadde all informasjon de trengte. Det ble et par samtaler, bare, deretter godtok jeg det høyeste budet, og så var leiligheten plutselig solgt.

Mange fornøyde Propr-kunder anbefaler gladelig Propr til andre, nettopp fordi de oppdager at det er trygt og smart å selge bolig selv. William er ikke noe unntak her.

– Jeg har anbefalt flere å bruke Propr for å selge egen bolig. I starten tenkte jeg at denne måten å selge bolig på passer best for leiligheter eller små boliger, men etter å ha vært gjennom en salgsprosess med Propr selv, kan jeg anbefale Propr uansett hva slags bolig man selger. Den største opplevelsen er jo hvor lett det er å selge selv i forhold til hvor vanskelig jeg trodde det var. Propr gjør det trygt og enkelt.

Spørsmål om Propr?

Ring oss på 23 90 59 00 (9–16, ukedager), eller legg igjen ditt telefonnummer så ringer vi deg opp.

Propr.no

Aktuelt

Om oss

Kundeservice

Chat: 9–20 på hverdager, 12–20 på søndager

Send e-post: post@propr.no

Ring oss: 23 90 59 00 (9–16, ukedager)

:
Vi samarbeider med:Gjensidige logo