Lise Charlotte solgte enebolig i Nesbyen med Propr: – Jeg hadde angret hvis jeg ikke solgte med Propr
Lise Charlotte Løken Rognstad (29) tok saken i egne hender da hun skulle selge eneboligen i Nesbyen. Med en kombinasjon av egen annonsering og Proprs verktøy endte hun opp med å selge 650 000 kroner over prisantydning.

Lise Charlotte og mannen hennes kjøpte eneboligen i Nesbyen for ti år siden, da de var to i familien.
– Vi trives veldig godt i huset, det har en helt super beliggenhet, med at den er sentrumsnær samtidig som den ligger skjermet fra naboene. I tillegg er det skikkelig fin utsikt. Da vi fikk et barn for to år siden, oppdaget vi at vi trengte mer plass.
Facebook som annonseplass
I januar tok hun saken i egne hender og annonserte på Facebook at boligen ville komme til salgs i løpet av våren.
– To ganger har vi lagt ut på Facebook at huset skal selges i løpet av våren. Der fikk vi stor respons, det var mange som viste interesse og som hadde lyst til å by. Da bestemte vi oss for at vi ikke trengte å gå ut på det åpne markedet med dette salget. Andre gangen vi annonserte huset på Facebook, i april, satte vi også opp to åpne visninger.
Det var først på det tidspunktet at Lise tok kontakt med Propr. Til daglig jobber Lise Charlotte som revisor, og det var en kjenning i bransjen som tipset henne om Propr.
– Vi hadde hentet inn tilbud fra to eiendomsmeglere, men det var jo helt uaktuelt å betale de summene de skulle ha for å selge huset, som virket å være lettsolgt i det aktuelle markedet. Jeg kjente til Propr, tror jeg hørte om selskapet første gang på reklame på radio. Da en i bransjen nevnte Propr, bestemte jeg meg for å lese meg ordentlig opp på hva det er og hvordan det fungerer.
Nysgjerrig på å selge selv?
Du kan sjekke hvordan Propr fungerer uten å forplikte deg til noe. Start med å skrive inn gateadressen din, så er du i gang.
Enkelt å egendesigne pakke med Propr-tjenester
Lise Charlotte innså raskt at Propr var akkurat det de trengte for å ordne kontrakt og oppgjør i boligsalgsprosessen.
– Prisen er et tydelig argument for å velge bort megler og gå for Propr. I tillegg er det flott at man kan skreddersy sin egen pakke med Propr. Vi valgte ikke å bruke penger på å annonsere på Finn, siden vi allerede hadde mange interesserte. Tjenestene vi trengte var Proprs verktøy, slik at vi kunne bruke det digitale budrundeverktøyet, samt få kontrakt og oppgjør. Jeg bare skrev i chatten til kundeservice hvilke tjenester jeg ønsker å ha med i pakken, og da forklarte de hvordan jeg skulle gå frem for å egendesigne pakken. Deretter la jeg inn bestillingen, og så var vi i gang. Veldig enkelt og ryddig.
Lise Charlotte laget en annonse på Propr for at de interesserte kunne gi bud.
– Vi gjorde det veldig enkelt, la inn noen bilder, tilstandsrapporten og de nødvendige dokumentene. Det var god hjelp i Proprs annonseverktøy, jeg brukte flere av forslagene som kom opp der.
Proprs kundeservice har vært fine å ha tilgjengelig gjennom prosessen.
– Jeg har vært i kontakt med dem flere ganger. Hver gang har jeg fått svar raskt. Stort sett har jeg holdt på med dette ganske sent på kvelden, så selv om de er oppe helt til kl. 20, har det hendt jeg har sendt dem noe etter stengetid. Så fort de åpnet dagen fikk jeg svar.
Ni visninger på huset
Med stor interesse kom mange visninger.
– Vi hadde ni visninger på huset. Sju av dem var privatvisninger, de andre to åpne. Det gikk veldig fint å holde visning selv, folk satte pris på å møte selger på visning og få svar på alt de lurte på. Med megler må de ofte sjekke opp ting med selger, og de som kommer på visning må da vente med å få svar på det de lurer på. Vi fikk utelukkende positive tilbakemeldinger, og det var en god følelse at folk gikk etter visningen uten ubesvarte spørsmål.
Stor suksess med digital budrunde
Lise Charlotte var spent på budgivningen.
– Jeg var spent på om det ville fungere på en ryddig måte, at det gikk greit å registrere bud og frister og sånt. Jeg visste at vi ville få solgt, og så var jeg selvsagt spent på prisen, hvor mye vi kunne få for huset. At budrunden gikk så fint var en stor lettelse.
– Det var tre voksne damer og en ung jente som var med i budrunden. De logget seg inn med BankID slik de måtte ha gjort om de skulle by i et salg ledet av en megler. Prosessen er jo den samme; gi bud, logg inn, sett pris, sett frist, sett forbehold og send. Alt gikk rolig og ryddig for seg, og jeg satte pris på å ha den sanntidsklokken inne i budportalen. Budgiverne fortalte at de opplevde systemet som oversiktlig og bra, de fulgte hele prosessen på samme måte som meg.
Lett å anbefale Propr til andre
Boligsalgsprosessen har vært en god opplevelse for Lise Charlotte.
– Jeg anbefaler gjerne andre å bruke Propr. Det er ikke noe komplekst, dette her. Har du normale datakunnskaper og har lyst til å spare penger, er det riktig valg. Prosessen har vært oversiktlig, ryddig og effektiv. Jeg hadde nok angret dersom jeg ikke brukte Propr.
Klar til å prøve selv?
Det er enkelt, trygt og billig. Prøvekjør tjenesten og lag en annonse for din eiendom på under to minutter, helt gratis. Start med å velge din boligtype:
Ring oss på 23 90 59 00 (9–16, ukedager), eller legg igjen ditt telefonnummer så ringer vi deg opp.
Aktuelt
Kundeservice
Chat: 9–20 på hverdager, 12–20 på søndager
Send e-post: post@propr.no
Ring oss: 23 90 59 00 (9–16, ukedager)